Regulamin sklepu internetowego
Lost in Fashion
§ 1
[Słownik pojęć i postanowienia wstępne]
- Słownik pojęć:
a) Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną dokonująca zakupów poprzez Stronę;
b) Konsument– osoba w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego;
c) Kodeks Cywilny - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
(Dz.U. 1964 Nr 16 poz. 93 z późn. zm.).
d) Konto klienta - konto Klienta który został poprawnie zarejestrowany w Sklepie internetowym. Logowanie do Konta Klienta polega na wpisaniu loginu (identyfikator Klienta) oraz hasła (ciąg znaków uwierzytelniających logowanie do Konta klienta);
e) Kurier – operator pocztowy dostarczający na zlecenie Lost in Fashion Produkty, na które Klient złożył Zamówienie.
f) Lost in Fashion – firma MAGDALENA MAŁYSZ “LOST IN FASHION”, ul. Króla Rogera 1/59, 20-857 Lublin, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 7122801012, REGON: 369546285.
g) Regulamin – niniejszy regulamin wraz z załącznikami.
h) Strona – sklep internetowy www.lostinfashion.pl. Lost in Fashion stara się zapewnić pełną poprawność funkcjonowania Sklepu internetowego. Klient powinien poinformować Lost in Fashion o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Strony.
i) Produkt/y – rzecz/y ruchoma/e przeznaczona/e do sprzedaży poprzez Stronę, na które Klient składa Zamówienie
j) Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.).
k) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – Ustawa z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
l) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta złożone poprzez Stronę, stanowiące ofertę zawarcia umowy.
- Regulamin określa zasady:
a) składania i realizacji Zamówień,
b) ustalania i uiszczania ceny zakupu,
c) dokonywania płatności przez Klienta,
d) przesyłki,
e) odstąpienia od umowy i zwrotu Produktów,
f) składania reklamacji.
- Zamówienia realizowane są na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz Unii Europejskiej.
- Sprzedaż realizowana jest za pośrednictwem sieci Internet poprzez Stronę, na zasadach określonych w Regulaminie.
- Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.
- Miejscem realizacji Zamówień jest siedziba Lost in Fashion.
§ 2
[Składanie zamówień]
- Składanie Zamówień odbywa się za pośrednictwem Strony.
- Złożenie Zamówienia za pośrednictwem Strony ma charakter zawarcia umowy na odległość w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta. Umowa zostaje zawarta na okres od dnia złożenia Zamówienia do dnia odbioru Produktu przez Klienta.
- Klient w celu złożenia Zamówienia korzysta ze Strony dokonując rejestracji i tworząc Konto Klienta. W celu dokonania rejestracji Konta Klienta należy wybrać opcję „Stwórz konto” dostępną na stronie internetowej Sklepu internetowego. Klient ma prawo w każdym czasie złożyć Lost in Fashion oświadczenie woli dotyczące usunięcia Konta Klienta. W tym celu Klient powinien skontaktować się z Lost in Fashion
- Do korzystania ze Strony oraz składania Zamówień niezbędne są:
a) komputer z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową typu: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera,
b) system operacyjny Windows,
c) aktywne konto poczty elektronicznej e-mail.
- Przy składaniu Zamówienia za pośrednictwem Strony Klient dokonuje wyboru Produktów podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty poprzez Stronę. Wybór Produktów wchodzących w skład Zamówienia jest dokonywany przez Klienta poprzez ich dodanie do koszyka Sklepu internetowego. Do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” – Klient ma możliwość modyfikacji Zamówienia.
- Po podaniu przez Klienta wszystkich wymaganych danych, zostanie wyświetlone podsumowanie Zamówienia, zawierające:
a) przedmiotu Zamówienia;
b) łączna suma Zamówienia, koszty dostawy oraz ewentualne koszty dodatkowe (o ile występują);
c) metody płatności;
d) sposobu dostawy i adresu Klienta;
- Klient zobowiązany jest do powstrzymania się od jakiejkolwiek działalności która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Strony, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Strony lub jego elementy techniczne, oraz od dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Dane niezbędne do realizacji zamówienia podawane przez Klienta, powinny być prawdziwe oraz aktualne. Podanie nieprawdziwych lub nieaktualnych może uniemożliwić prawidłową realizację Zamówienia. W przypadku, gdy dane podane przez Klienta są niepełne lub błędne, Lost in Fashion zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji zamówienia. O każdorazowym odstąpieniu od realizacji zamówienia Lost in Fashion niezwłocznie powiadamia Klienta ze wskazaniem przyczyny odmowy.
- Lost in Fashion zastrzega sobie prawo do niezrealizowania Zamówienia gdy:
a) Klient poda nieprawidłowe lub nieprawdziwe dane;
b) Zamówienie zostanie złożone w sposób nieprawidłowy;
c) Lost in Fashion obiektywnie uzna, że w przypadku danego Zamówienia występuje próba dokonania oszustwa, rozumiane jako działanie Klienta niezgodne z prawem, w szczególności: naruszanie integralności Strony, wykorzystywanie Stron niezgodnie z jej przeznaczeniem, użycie loginu lub hasła osoby trzeciej lub podszywanie się pod inną osobę.
- Strona oraz jej zawartość chroniona jest prawem autorskim. Zabrania się ingerowania w Stronę bez zgody Lost in Fashion.
- Lost in Fashion ma obowiązek dostarczenia Produktu bez wad. Wady fizyczne i prawne podlegają prawu rękojmi zgodnie z § 5 Regulaminu.
- Czas realizacji Zamówienia wynosi do 2-3 dni roboczych od dnia zaksięgowania płatności dokonanej przez Klienta na koncie bankowym Lost in Fashion.
- Jeżeli termin realizacji Zamówienia mógłby ulec wydłużeniu Klient jest o tym fakcie informowany poprzez pocztę e-mail lub telefonicznie. W przypadku wydłużenia terminu realizacji Zamówienia lub niedostępności części/całości Produktów objętych Zamówieniem Klient ma prawo do złożenia oświadczenia w przedmiocie:
a) realizacji Zamówienia jedynie w tej części w której Produkty są dostępne,
lub
b) odstąpienia od umowy.
- Lost in Fashion informuje, iż rzeczywisty wygląd i kolorystyka Produktów może różnić się od tych prezentowanych na Stronie. Powyższe wynika z faktu, iż sposób odwzorowania kolorów na Stronie zależny jest od używanego przez Klienta urządzenia. Lost in Fashion nie gwarantuje iż urządzenie Klienta wiernie odwzoruje rzeczywiste kolory Produktów.
- Procedura realizacji Zamówienia ze strony Lost in Fashion zostaje rozpoczęta wraz z otrzymaniem zapłaty od Klienta.
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, przez cały rok, z wyłączeniem terminów wyznaczonych na przerwy techniczne, o czym Klient jest informowany komunikatem informacyjnym zamieszczonym na Stronie.
- Klient ma prawo do bieżącej komunikacji z Lost in Fashion poprzez formularz kontaktowy zamieszczony na Stronie.
§ 3
[Wysyłka i płatność]
- Sprzedawca realizuje Zamówienie za pośrednictwem Kuriera z dostawą pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia. Rodzaje wysyłek realizowanych przez Lost in Fashion określone są na Stronie.
- Klient odbierając przesyłkę z zamówieniem od Kuriera, powinien sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania Lost in Fashion zaleca sporządzić protokół szkody w obecności Kuriera oraz powiadomić o tym fakcie Lost in Fashion.
- O dostępnych formach płatności Klient jest informowany na Stronie, przed złożeniem Zamówienia. W przypadku wybrania przez Klienta jako metody płatności przedpłaty wykonywanej za pośrednictwem jednego z systemów płatności elektronicznych, realizacja Zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Lost in Fashion potwierdzenia otrzymania płatności od operatora systemu płatności elektronicznych.
- Lost in Fashion nie wysyła Produktów za pobraniem.
- Klient otrzymuje informację o całkowitej cenie wykonanej usługi wraz z kosztami wysyłki najpóźniej w chwili złożenia Zamówienia.
- Ceny Produktów widniejące na Stronie zawierają ustawowy podatek VAT. Ceny Produktów umieszone na Stronie nie zawierają kosztów wysyłki.
- Ceną wiążącą dla Klienta składającego Zamówienie jest cena podana na Stronie przy danym Produkcie w chwili składania Zamówienia.
- Czas oczekiwania na przesyłkę wynosi od 1 do 14 dni roboczych. Czas przesyłki może się wydłużyć o czym Lost in Fashion poinformuje Klienta.
- Lost in Fashion zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów, zmiany cen wysyłki, zmiany asortymentu, organizowania i odwoływania akcji promocyjnych oraz wprowadzania w nich zmian.
- Wszelkie informacje na temat promocji, aktualnie obowiązujących w sklepie internetowym, są zamieszczone na Stronie oraz mogą być wysyłane do Klientów, jeżeli wyrazili zgodę na przesyłanie zamówionych treści handlowych.
§ 4
[Prawo odstąpienia od umowy]
- Klient może odstąpić od umowy bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na formularzu którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, w terminie czternastu dni kalendarzowych od otrzymania Produktu.
- W razie odstąpienia umowy umowa jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony sobie wzajemnie świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym. Klientowi zwraca się wszystkie dokonane płatności wraz z kosztami przesyłki. Klient ponosi tylko bezpośrednie koszty związane z odesłaniem Produktu do Lost in Fashion. Produkt będący przedmiotem odstąpienia od umowy powinien być bez wad oraz znamion użytkowania. Produkt nie może być: zabrudzony, wyprany, zmodyfikowany, zniszczony ani noszony oraz powinien posiadać wszystkie metki i etykiety.
- Zwrot płatności po odstąpieniu przez Klienta od umowy następuje:
a) w terminie 14 dni od doręczenia zwróconego przez Klienta Produktu do siedziby Lost in Fashion, lub
b) w terminie 14 dni od otrzymania przez Lost in Fashion formularza odstąpienia od umowy, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło przed wysłaniem Produktu do Klienta.
- Lost in Fashion dokonuje zwrotu płatności na numer konta bankowego Klienta z którego dokonywane były płatności, lub w inny sposób wskazany przez Klienta w formularzu odstąpienia od umowy.
- Lost in Fashion dopuszcza możliwość zwrotu przez Klienta jedynie wybranej części Zamówienia. W tej sytuacji Klientowi nie jest zwracany koszt dostawy. Lost in Fashion zwraca Klientowi dokonane przez niego płatności w części w której dokonany został zwrot w terminie 14 dni od doręczenia do siedziby Lost in Fashion zwróconej części Zamówienia. Produkt będący przedmiotem odstąpienia od umowy powinien być bez wad oraz znamion użytkowania. Produkt nie może być: zabrudzony, wyprany, zmodyfikowany, zniszczony ani noszony oraz powinien posiadać wszystkie metki i etykiety.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
§ 5
[Reklamacje]
- Każdy Produkt otrzymany przez Klienta w wyniku realizacji Zamówienia objęty jest rękojmią za wady fizyczne i prawne.
- Klient składa Reklamacje na piśmie, dołączając reklamowany Produkt, dowód zakupu, oraz pisemny opis wad Produktu.
- Lost in Fashion rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamowanego Produktu zgodnie z ust. 2 powyżej.
- W przypadku uznania reklamacji Lost in Fashion zobowiązuje się w terminie 14 dni od uznania reklamacji wymienić Produkt na wolny od wad, chyba że naprawa albo wymiana Produktu są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. W tej sytuacji Strony zwracają sobie to co wzajemnie od siebie otrzymały.
- W przypadku uznania reklamacji Klientowi przysługuje zwrot kosztów związanych z przesłaniem reklamowanego Produktu. Koszty wysyłki zwracane są według standardowego cennika Poczty Polskiej adekwatnie do wagi i wielkości danej przesyłki.
§ 6
[Ochrona danych osobowych]
- Wymogiem dla złożenia Zamówienia jest podanie przez Klienta w formularzu rejestracyjnym Konta Klienta danych osobowych oraz potwierdzeniu przez Klienta zgody na ich przetwarzanie oraz umieszczenie w zbiorze danych przez Sprzedawcę w zakresie niezbędnym do dokonania i obsługi sprzedaży za pośrednictwem Strony. W przypadku udzielenia odrębnej zgody przez Klienta, dane osobowe będą przetwarzane i umieszczane w zbiorze danych także w celach marketingowych.
- Przetwarzanie danych osobowych w celach innych niż realizacja Zamówienia może odbywać się jedynie za zgodą Klienta.
- Podanie danych jest dobrowolne, jednakże jest niezbędne do realizacji Zamówienia. Odmowa podania danych osobowych jest równoznaczna z brakiem możliwości złożenia Zamówienia. Odpowiedzialność za podanie fałszywych lub błędnych danych osobowych ponosi Klient.
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane z należytą starannością i należycie chronione przed dostępem do nich osób nieuprawnionych, zgodnie z przepisami prawa. Klient ma prawo każdorazowo do wglądu do swoich danych, ich poprawiania oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania.
- Dane osobowe są chronione zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z pózń. zm.). Klientowi przysługuje prawo do wglądu do swoich danych, możliwość żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania oraz czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia.
- Lost in Fashion nie ponosi odpowiedzialności jeżeli Klient udostępniani login i hasło Konta Klienta osobom trzecim. W przypadku wygaśnięcia, zmiany lub usunięcia konta poczty elektronicznej podanego przez Klienta przy okazji rejestracji Konta Klienta, Klient powinien poinformować o tym fakcie Lost in Fashion. Klient ponosi odpowiedzialność za wszelkie czynności, które zostały wykonane z wykorzystaniem loginu oraz hasła, chyba że informacje o loginie lub haśle zostały ujawnione osobie trzeciej nie z winy Klienta. Lost in Fashion zobowiązuje się dochować wszelkich starań, aby zabezpieczyć login oraz hasło przed ujawnieniem. Klient powinien dochować należytej staranności, aby do loginu i hasła nie miały dostępu osoby nieuprawnione.
- Administratorem danych osobowych jest Lost in Fashion.
§ 7
[Polityka cookies]
Lost in Fashion wykorzystuje pliki cookies. Cookies to pliki o charakterze tekstowym dostarczane przez Sklep i przechowywane na komputerze zawierające pewne informacje związane z korzystaniem przez Klienta ze Sklepu. Sklep wykorzystuje cookies w celu obsługi Klienta oraz podczas procesu Zamówienia. Pliki cookies wykorzystywane przez Sklep mogą mieć charakter tymczasowy lub trwały. Tymczasowe pliki cookies są usuwane z chwilą zamknięcia przeglądarki, natomiast stałe pliki cookies są przechowywane także po zakończeniu korzystania z witryny i służą do przechowywania informacji takich jak hasło czy login, co przyspiesza i ułatwia korzystanie z witryny. W każdym wypadku Klient może zablokować instalowanie plików cookies lub usunąć stałe pliki cookies, wykorzystując opcje przeglądarki internetowej.
§ 8
[Postanowienia końcowe]
- Umowa między Lost in Fashion a Klientem zostaje zawarta według prawa polskiego i w języku polskim.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy: Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy prawach konsumenta.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Lost in Fashion a Klientem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz.U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
- Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania na Stronie. Zamówienia złożone przed wejściem w życie nowej wersji Regulaminu podlegają zasadom określonym w dotychczasowym Regulaminie. Zmiana Regulaminu nie wpływa na prawa i obowiązki stron umowy sprzed wejścia w życie nowej wersji Regulaminu.
- Niniejszy Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami niniejszego Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o alternatywny sporach rozstrzygania sporów pomiędzy Usługodawcą a Konsumentem znajdują się na stronie www Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta ( http://www.uokik.gov.pl).
Lublin, dnia 03-04-2018 r.
Załącznik nr 1
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku odstąpienia od umowy)
data złożenia Zamówienia …........................................................................
dokument stanowiący potwierdzenie zapłaty .................................................
kwota należności ….....................................................................................
imię i nazwisko Klienta ……..........................................................................
adres ….....................................................................................................
kod pocztowy, miasto …...............................................................................
Zgadzam się na zwrot płatności w związku z odstąpieniem od Umowy sprzedaży za pośrednictwem rachunku bankowego nr*:
Proszę o zwrot kwoty przekazem pocztowym na adres*:
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
*niepotrzebne skreślić
Zgodnie z przysługującym mi prawem informuję o odstąpieniu od umowy sprzedaży poniższych Produktów:
data i podpis Klienta